Alla inlägg under juni 2012

Av Jan-Åke Carlsson - 19 juni 2012 23:22

Hej vänner!

  Tänk att alla konfirmanderna fullföljt de 126 km på två dagar. Det har nog aldrig gått lättare. En punktering för Kevin och ett par trasiga glasögon för Fredrik är de enda skadorna och det är ju bara materiellt.

  28 trötta kroppar anlände Bovik vid 17.30 Vi har dessutom fullföljt traditionen att se "Yrrol" och glatts åt att Sverige slog Frankrike med 2-0. Härligt. Imorgon blir det en vanlig Boviksdag för konfirmanderna.

Hare bra! Jan-Åke

Av Jan-Åke Carlsson - 18 juni 2012 07:52

Hej vänner!Idag kommer den älskade konfirmandgemenskapen ge sig ut på sin pilgrimscykeltur. Vi kommer att starta efter morgonbön och frukost. Cykelvädret kommer enligt SMHI att bli bra. Turen går på små varierande vägar till Ulricehamn och Skotteksgården. Vi kommer att avverka ca. 60 km. För några kan det bli en prövning men jag hoppas det ska gå bra och att cyklarna ska hålla. En rapport hur det gått kommer ikväll.Hare bra: Jan-Åke

Av Jan-Åke Carlsson - 14 juni 2012 13:51

Hej Vänner!

  Konfalägret tuffar på och dagarna rinner iväg. Varje dag ser jag ledaren Antons läckra motorcykel, en yamaha 125:a utanför matsalens ingång. Det finn roliga fordon för unga människor.

  I tisdags fick min nyservade Nishiki-pärla en våldsam spik i bakfoten. Jag kommer åkande i nerförslutet på Hultagatan och i höjd med McDonalds skakar cykeln till med ett kraftfullt ljud. Tappade jag något? tänkte jag förvånat. Förvåningen byttes i sorg när jag såg bakdäckets beskaffenhet. Är det en sabotörs verk? Det hände vid ett brunnslock och jag tänker mig att metallspiken svårligen av sig självt kunnat ställa sig upp. Någon har nog satt ner den i springan mellan brunnslocket och ramen för locket. et är vad jag tror i alla fall, men beror kanske på min ledsenhet. Händelsen är meddelad ordningsmakten. Nu kan jag ialla fall skriva om det. Nu väntar en begravning i Brämhults kyrka och sedan ett dygns ledighet med frun och vännerna Anders och Inger.

Hare bra: Jan-Åke

Av Jan-Åke Carlsson - 11 juni 2012 17:41

Hej vänner!

  Nu är gränsen nådd och passerad. Sommaren är här med råge i och med att Boviks sommarkonfirmandläger har börjat. Cykelmässigt får vi vänta en vecka på konfirmandernas stordåd då de skall få 14 mil av upplevelser på 2 dagar. Men redan nu står ungdomarnas cyklar och pratar med min Nishiki-pärla. Första natten var lugn och resten av nätterna blir därmed också lugna likasäkert som amen i kyrkan. Om ryktet säger rätt blir det brännboll om en liten stund - en av mina favoritlekar. Undrar om takterna sitter i sedan förra året...?

  Hare bra: Jan-Åke

Av Jan-Åke Carlsson - 9 juni 2012 00:32

Hej vänner!

  En vecka går mot sitt slut. Hemresan från Djurö (Stockholm) med MC. gick bra.

Hemma var jag hänvisad till min racercykel. Det var länge sedan den användes, och det var roligt. Den rullar så lätt men allt som ska med måste rymmas i ryggsäcken. Idag var det en av årets mest nervösa dagar. Vi hade föreställning på Myråsskolans avslutning. Årets sång var en omskriven "Euforia". Vår version hette "Åh, får jag?". Det kändes som det gick hyfsat bra. Vi fick beröm av många vuxna, men hoppas framför allt att barnen gillade vår sång.

Efter fika med tårta gick. MC-turen till Göteborg och nystartade "Bike". Jonatan provkörde en BMW 1000 RR.

  Grabben verkade uppriktigt lycklig! Sedan gick turen till Erska. Vila i frid, Rickard, en vän som gick bort för tidigt. Vännerna Karin och Anders erbjöd sängplats för natten efter en trevlig kväll. Nu ska jag testa sängen. Godnatt.

Hare bra: Jan-Åke

Av Jan-Åke Carlsson - 3 juni 2012 14:43

Hej vänner!

 

Så blev det en längre MC-resa idag också Jag är nu på Djurönäset i Värmdö kommun söder om Stockholm. Resan startade strax efter 08 och jag kom fram 08 (hehe)till lunchen kl. 13.00 Anledningen till att jag är här är att vårt fackförbund "Kyrkans akademikerförbund har sitt fullmäktige här tills på tisdag Resan var lite sval, men det var ingen större fara. Jag går nu omkring i shorts och pikétröja som vanligt. Min vanliga cykel "Pärlan" är hos sin cykeldoktor Ove i Målsryd för en hälsoundersökning inför konfirmandläger och Europaresan. Ove är en av mina cykelidoler. Han älskar cyklar och att cykla mer än någon annan jag känner.

Fredagen och lördagen fick jag träffa ledare och konfirmanderna inför sommaren. Det blev ett kort på dem.

  Hare bra: Jan-Åke

Ovido - Quiz & Flashcards